Abstract and keywords
Abstract (English):
The article presents the key issues of current goods and services consumption, the author emphasizes that increasing choice reduces active time of the consumers and only new and unusual idea can draw their attention. Referring to the works of famous marketing specialists the author gives grounds to formation of new consumers´ values and pays readers´ attention to the fact that ideas of abundant consumption or the consumption «to show everybody that you can have it» go out-of-date forever giving the way to new type of consumption which is based on involvement of the consumers into life of civil society. The role of virtual social networks in the process of formation and promotion of new ideas is illustrated in the article and the particularities of content formation are shown by the example of the most popularsocial networks.

Keywords:
consumers´ values, unusual ideas, traditions and innovations, social networks,«dragonfly effect», content
Text

Избыточное предложение при дефиците времени

С каждым днем потребители товаров и услуг все меньше внимания обращают на постоянно растущее предложение. Ординарные продукты и массированная реклама так притупили восприятие людей, что они перестали откликаться на многочисленные призывы зрелых рынков. Вместе с тем известно, что неординарный продукт легко привлекает внимание. Потребители мгновенно чувствуют, когда создается что-то новое и особенное, а все остальное происходит само собой. Нужно просто произвести «выдающийся» продукт, который «вспыхнет» ярким пятном на фоне привычного многообразия. Американский маркетолог Сет Годин справедливо отмечает, что именно неординарность и оригинальность или так называемая «Purple Cow» («Фиолетовая корова»), формирует новое «Р». [1]

Постоянно меняющийся мир заставляет нас становиться сверхчувствительными к пе-

References

1. Godin, S., 2003. Purple Cow:Transform Your Business by Being Remarkable. Portfolio Hardcover, p. 145.

2. Jensen, R., 1999.The dream society: how the coming shift from information to imagination will transform your business. McGraw-Hill, p. 242.

3. Godin, S., 2003. Purple Cow:Transform Your Business by Being Remarkable. Portfolio Hardcover, p. 53.

4. Geoffrey A. Moore, 2006. Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers. HarperBusiness, p. 227.

5. Robert I. Sutton., 2007. Weird Ideas That Work: How to Build a Creative Company. Free Press, p. 240.

6. Gorchakova-Sibirskaya M.P. Vzaimosvyaz´ traditsiy i innovatsiy kak istochnik

Login or Create
* Forgot password?